jag längtar efter höst.


Jag längar så mycket efter höst, efter den där härligt friska kyliga luften. När man känner att nu är det dags att burra in sig i halsduken, mest för att det är mysigt, medan man kan låta händerna vara "vantfria" ett par veckor till. Då värmen av en annans hand värmer mer än alla vantar i hela världen. Jag längtar efter att dagarna ska bli kortare, då kan man sitta uppkrupen i soffan med en filt om knäna, tända levande ljus och dricka varmt te, samtidigt som man känner lukten av nybakade scones. Då det är mörkt ute fast klockan knapp slagit kväll.
Hösten gör min rastlöshet gott.







Skolan har börjat, och det var inte som jag tänkt mig. Att sätta upp förväntningar ska man vara försiktig med. Svårt när ribban satts så högt en gång. Men förhoppningsvis så blir det här bra. Jag vet ju redan att jag kommer få ut någonting bra av det. Vad jag än väljer längre fram. Det är nu man ska se det positiva, och framförallt, ge det en chans! Ikväll ska jag iväg och pröva en danskurs, får se om den passar mig eller ej. Om jag fortfarande har någon rörlighet kvar i kroppen, man tappar den fort kan jag lova. jag är lite nervös.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Roligt att du skrivit ett inlägg! Du skriver bra! Hoppas danskursen var kul!

(Ja, jag gillar utropstecken!)

Håller med dig om att hösten är mysig, men känner vemod över att sommaren är slut. Tittade just på boklistan i min blogg och kom på att de första böckerna på Augusti-listan läste jag på Öland. Blev alldeles full av längtan efter sommar, sol, värme och Öland...

Postat av: Johanna

Roligt att du skrivit ett inlägg! Du skriver bra! Hoppas danskursen var kul!

(Ja, jag gillar utropstecken!)

Håller med dig om att hösten är mysig, men känner vemod över att sommaren är slut. Tittade just på boklistan i min blogg och kom på att de första böckerna på Augusti-listan läste jag på Öland. Blev alldeles full av längtan efter sommar, sol, värme och Öland...

Postat av: designhappens

Äntligen!!! Gillar att läsa det du skriver, du har talang för det. Så fortsätt. Kul att dansandet känns bra, det är nog också bra för din rastlöshet. Nu har jag styrt upp allt för söndagens ridning och även betalt och skickat din beställning:-)/ kram Mamma

2009-09-03 @ 11:27:22
URL: http://designhappens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0