hockeytjejen

Tjejen här är precis hemkommen från sitt första besök på Kinnarpsarena. HV71 vs LHC = 3 - 2. WOHO. hjälpars vad man blir patriotrisk och peppad, haha. Jag som i princip aldrig kollat på hockey i hela mitt liv. Det har hänt några gånger sedan jag flyttade hit, då jag automatiskt blev HVfierad. Det måste man förstår ni. I Jönköping andas man hockey, man lever hockey. (nästan i alla fall, om man gillar hockey) Idag var det bara träningsmatch, men ändå. Det är en viss känsla att sitta på läktarna med 6000 andra fans som peppar, man rycks med i stämningen helt enkelt. Så, det var en upplevelse vill jag säga, och på tiden. Jag har ju faktiskt bott här i 2 år, vilket i säg också är helt galet. Dock insåg jag att jag har nog inte riktigt helt besitter den patroism som verkligen behövs. För jag tyckte faktiskt lite synd om Linköpingsspelarna när de blev utbuade (eller rejält hånskrattade åt) av hela publiken för att de satte sig på rumpan. Lite mobbingkänsla sådär. Men, det är tydligen förbjudet att känna medkänsla för motståndarna har jag fått lära mig, jag kan i princip bli lynchad för att ens nämna det här!!!!! Så, från och med nu lider jag med dem innombords istället. haha.

Annars har det vart en ganska lugn och fin helg. Lördagen tillbringades hos familjen Lindblom. Det bakades havrekakor och åts en hel del deg. På kvällen gick jag och the man på bio, Inglorious Bastards. Bra film! Söndagens bestyr var, förutom hockey, sova länge, vakna med en mysig kille, äta nybakades scones till frukost och se på film. Bra helg. :)

Just ja, jag hade en fästing på mig!! Men den fixade Johan bort, huvud och allt.
Så, no worries here.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för bilden. Vill också se HV!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0