morotsbröd och band of horses

Har varit i skolan nio - två och då faktiskt skrivit en hel del på vårt arbete om webb-tv (ur ett e-handelsperspektiv). Så det känns bra. Egentligen har vi föreläsning mellan två och fyra, men mitt huvud snurrade och läraren hade inte lagt ut något föreläsningsmaterial. Då kände jag att jag lika gärna kan titta på den lite senare, ha materialet och förhoppningsvis vara lite piggare. Vissa dagar är webbsända föreläsningar livets grej, speciellt när de spelas in. Hähä.

Så nu är jag hemma istället, lyssnar på Band Of Horses och bakar morotsbröd. Mycket bättre än köpebröd! Mindre socker och andra tillsatser. Så jag försöker bli bättre på att baka eget bröd. Vilket jag personligen tycker är kul och väldigt avslappnande. I alla fall, ikväll kan jag sedan göra vad jag vill, bara mysa i soffan och äta nybakat bröd med ost och plommonmarmeladen jag, Lovisa och mamma gjorde tidigare i höst. Och känna att jag faktiskt haft en riktigt effektiv dag.

Mannen min jobbar sent hela veckan. Vilket betyder att jag sover (borde) när han kommer hem och han sover när jag åker till skolan. När jag kommer hem igen har han redan hunnit åka till jobbet. Och så vidare..Så hinner inte ses så mycket nu. Dock älskar jag att veta att han alltid kommer hem, hem till oss, hur sent han än jobbar. Vilken lycka att bo tillsammans. Älskar att vara gift! haha.

Nu ska jag baka klart brödet!

Jag har fortfarande inte kommit på något nytt bloggnamn! Help? haha

Kommentarer
Postat av: designhappens

Äntligen lite bloggande igen1 Jag vill ha nybakt morotsbröd med plommonmarmelad vid ert köksbord! kram

2010-09-30 @ 18:46:01
URL: http://designhappens.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vad gått det låter med morotsbröd! Har du något bra recept?

2010-10-01 @ 06:35:27
URL: http://www.livet-enligt-blogspot.com
Postat av: Johanna

Du har fått en Award av mig!

2010-10-26 @ 12:27:17
URL: http://www.livet-enligt-blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0